Rada Ognia

Forum przeznaczone dla przywództwa Tallamaris Elrquel

Ogłoszenie

Czy to forum może zostać, czy lepiej zrobić na fora.pl?

#46 2008-04-02 11:34:33

Założyciel forum

Administrator

Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 86
Punktów :   
Id w grze: 273

Re: Regulamin klanu

Athan napisał:

Heh
tez jestem za "Namiestnikiem Płomienia"

Myślę, że głos Athana jeszcze sprzed głosowania można uznać za poparcie. W takim razie wychodziłoby, że oprócz jednej osoby, która się wstrzymała, wszyscy są za.


W takim razie całość wygląda tak:

KODEKS KLANU

1. Przyjmowanie członków Tallamaris Elrquel.
a) Do klanu może wstąpić gracz zalogowany w Orodlinie.
b) Rekrut jest zobowiązany do napisania i określenia dlaczego wstąpił w szeregi Tallamar.
c) Nowy klanowicz dostaje rangę rekrut.
d) Gracza do klanu może przyjąć tylko Członek Rady Ognia i Weryfikator.

2. Klimat klanu.
a) Każdy z członków klanu powinien znać historię i kodeks Tallamar.
b) Zaleca się, aby każdy z członków klanu Tallamaris Elrquel napisał profil postaci związany z tematyką i historią Tallamarów i kultu ognia.

3. Cele klanu Tallamaris Elrquel.
a) Klan ma na celu stworzenie specyficznego klimatu w świecie Orodlin.
b) Członkowie klanu powinni mieć aktywny wpływ na tworzenie historii klanu i gry.
c) Klan Tallamaris Elrquel będzie stał na straży honoru, uczciwości i sprawiedliwości wśród graczy Orodlin.

4. Funkcjonowanie klanu.
a) Każdy nowo przyjęty członek klanu jest zobowiązany do zarejestrowania się na forum zewn. klanu.
b) Każdy członek klanu ma prawo korzystać z zasobów klanu (mikstury, surowce, sprzęt, złoto) za pozwoleniem Członka Rady Ognia lub innych członków klanu pełniących odpowiednie funkcje.
c) Rzemieślnicy korzystający z zasobów klanu są zobowiązani do przekazania klanowi części swoich wyrobów.
d) Zakazane jest walka między członkami klanu zarówno między graczami jak i strażnicami bez zgody i akceptacji zaatakowanego (w przypadku naruszenia kodeksu gracze mogą zgłosić się do Członka Rady Ognia).
e) Zakazane jest informowanie graczy z poza klanu o zasobach klanu, ilości żołnierzy, fortyfikacji oraz kodeksie i prowadzonej polityki wobec innych klanów.
f) Każdy członek klanu musi godnie reprezentować klan.
g) Za złamanie kodeksu klanowego oraz niegodne Tallamar zachowanie Członkowie Rady Ognia mogą usunąć gracza z klanu.

5. Awanse i funkcje w klanie:
a) Dostępne są następujące rangi prestiżowe (które będą świadczyć o prestiżu i znaczeniu gracza w klanie):
- Rekrut
- Uczeń
- Sługa Płomienia
- Immakulat Ognia
- Wojownik Płomienia
- Weteran Ognia
- Mistrz Elrquel
- Najwyższy Mistrz Ognia
- Tallamar
- Namiestnik Ognia
b) Ponadto w klanie są następujące rangi funkcyjne - będą one odpowiednikiem funkcji jakie gracze będą piastować w klanie.
- Magazynier
- Ambasador
- Informator (tajny)
- Weryfikator
- Członek Rady Ognia
c) Kompetencje rang funkcyjnych:
- Magazynier- jest odpowiedzialny za zasoby i przedmioty należące do klanu. Powinien dbać o odpowiedni stan posiadania i zaopatrzenie członków klanu - w razie potrzeby uzupełniać niedobory poprzez zakupy z rynku. Powinien pozostawać w ścisłym kontakcie z rzemieślnikami.
- Informator - osoba podległa ambasadorowi. Jej zadaniem jest zbieranie informacji na temat klanów istniejących na Orodlin. Dozwolony jest każdy sposób ich zbierania nie będący szpiegostwem.
- Weryfikator - sprawdza kandydatów pod względem spełnienia stawianych przez klan wymagań (ptk.1 kodeksu) oraz zdawać swoje opinie Członkom Rady Ognia.
- Ambasador - odpowiedzialny za stosunki TE z innymi klanami, szukanie przyczyn i rozwiązywanie konfliktów.
- Członek Rady Ognia - najważniejsza funkcja w klanie. Członkowie Rady Ognia są organem decyzyjnym klanu. To oni wespół z przywódcą zarządzają klanem. O sposobie, w jaki są wybierani oraz czasie wyboru nowych Członków Rady Ognia decyduje przywódca.
d) Awanse rang prestiżowych - każdy z członków klanu, aby awansować musi wykazać się zasługami na rzecz klanu i Orodlin, być aktywnym, kreatywnym, lojalnym i oddanym dla swojego klanu. oraz spełniać następujące kryteria:
- Rekrut - rekrutem zostaje każdy nowy członek klanu. Aby nim zostać musi spełniać kryteria wstąpienia do klanu. Ranga "Rekrut" jest pozycją przejściową w klanie, w tym czasie rekrut musi znaleźć swojego opiekuna wśród członków klanu. Przez okres próbny rekrut musi wykazać się aktywnością, komunikatywnością i kreatywnością w życiu klanowym. Swoją postawą musi udowodnić swoją wartość i przydatność dla klanu Tallmaris Elrquel. Rekruci mogą swobodnie wypowiadać się na forum zewnętrznym i wewnętrznym. Ponadto mogą korzystać ze wszelkich dóbr i zasobów klanu, jednak nie znają jego zasobów (ilość fortyfikacji i najemników oraz złota i mithrilu).
- Uczeń - najniższa ranga w klanie. Po okresie próbnym rekruci dostają rangę w klanie "Uczeń". Aby móc zostać uczniem należy posiadać w królestwie Orodlin przynajmniej 1 punkt reputacji. Uczniowie posiadają pełne prawa w klanie oraz mogą pełnić wszelkie funkcje specjalne ( tzn. rangi funkcyjne).
- Sługa Płomienia - kolejne wtajemniczenie Tallamar. Aby zostać Sługą Płomienia należy mieć co najmniej wiek powyżej 50 w świecie Orodlin, a także posiadać przynajmniej 2 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Sługi Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Immakulat Ognia - następna ranga po Sługach Płomienia. Aby zostać Immakulatem Ognia należy mieć wiek powyżej 100 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 3 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Immakulata Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Wojownik Płomienia - kolejna ranga po Immakulacie Ognia. Aby zostać Wojownikiem Płomienia trzeba mieć wiek powyżej 150 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 4 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Wojownika Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Weteran Ognia - następne wtajemniczenie po Wojowniku Płomienia. Aby zostać Weteranem Ognia trzeba mieć wiek powyżej 200 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 5 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Weterana Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Mistrz Elrquel - kolejna ranga po Weteranie Ognia. Aby zostać Mistrzem Elrquel trzeba mieć wiek powyżej 250 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 7 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Mistrza Elrquel musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Najwyższy Mistrz Ognia - następna po Mistrzu Elrquel ranga w klanie. Aby nim zostać należy mieć wiek powyżej 300 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 9 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Najwyższego Mistrza Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Tallamar - kolejna ranga po Najwyższym Mistrzem Ognia. Aby nim zostać trzeba mieć wiek powyżej 350 w świecie Orodlin, piastować funkcję w królestwie Orodlin (książę, poseł, sędzia itd.) i posiadać przynajmniej 12 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Tallamara musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Namiestnik Ognia - najwyższe stanowisko w klanie. Aby zostać Namiestnikiem Ognia należy mieć wiek ponad 400 w świecie Orodlin, piastować funkcję w królestwie Orodlin i posiadać przynajmniej 15 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Namiestnika Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
e) Kolejne rangi klanowicz uzyskuje po kolejnych wtajemniczeniach (będą odbywać się rytuały - tzw. koniunkcje).
f) O awansach będą decydować Członkowie Rady Ognia - decyzja musi być jednomyślna. Awans będzie przyznawany za zasługi dla klanu i Orodlin, popularność.
g) W przypadku posiadania przez członka klanu mniejszej niż wymagana ilości punktów reputacji nie następuje degradacja. Zostaje jednak wstrzymana możliwość awansu na wyższą rangę do czasu ich uzupełnienia. Rada Ognia może jednak zrobić wyjątek i awansować klanowicza. W tym wypadku jest on zmuszony uzupełnić liczbę punktów reputacji do następnego ich przyznawania w Orodlinie.

Myślę, że całość można już przedstawić ogółowi klanu (a nawet według mnie nic by się nie stało, gdyby regulamin był widoczny dla osób spoza TE). Poniżej zamieszczam zatem wersję, która ukaże się dla widoku członków klanu (czyli bez informatora itd)

KODEKS KLANU

1. Przyjmowanie członków Tallamaris Elrquel.
a) Do klanu może wstąpić gracz zalogowany w Orodlinie.
b) Rekrut jest zobowiązany do napisania i określenia dlaczego wstąpił w szeregi Tallamar.
c) Nowy klanowicz dostaje rangę rekrut.
d) Gracza do klanu może przyjąć tylko Członek Rady Ognia i Weryfikator.

2. Klimat klanu.
a) Każdy z członków klanu powinien znać historię i kodeks Tallamar.
b) Zaleca się, aby każdy z członków klanu Tallamaris Elrquel napisał profil postaci związany z tematyką i historią Tallamarów i kultu ognia.

3. Cele klanu Tallamaris Elrquel.
a) Klan ma na celu stworzenie specyficznego klimatu w świecie Orodlin.
b) Członkowie klanu powinni mieć aktywny wpływ na tworzenie historii klanu i gry.
c) Klan Tallamaris Elrquel będzie stał na straży honoru, uczciwości i sprawiedliwości wśród graczy Orodlin.

4. Funkcjonowanie klanu.
a) Każdy nowo przyjęty członek klanu jest zobowiązany do zarejestrowania się na forum zewn. klanu.
b) Każdy członek klanu ma prawo korzystać z zasobów klanu (mikstury, surowce, sprzęt, złoto) za pozwoleniem Członka Rady Ognia lub innych członków klanu pełniących odpowiednie funkcje.
c) Rzemieślnicy korzystający z zasobów klanu są zobowiązani do przekazania klanowi części swoich wyrobów.
d) Zakazane jest walka między członkami klanu zarówno między graczami jak i strażnicami bez zgody i akceptacji zaatakowanego (w przypadku naruszenia kodeksu gracze mogą zgłosić się do Członka Rady Ognia).
e) Zakazane jest informowanie graczy z poza klanu o zasobach klanu, ilości żołnierzy, fortyfikacji oraz kodeksie i prowadzonej polityki wobec innych klanów.
f) Każdy członek klanu musi godnie reprezentować klan.
g) Za złamanie kodeksu klanowego oraz niegodne Tallamar zachowanie Członkowie Rady Ognia mogą usunąć gracza z klanu.

5. Awanse i funkcje w klanie:
a) Dostępne są następujące rangi prestiżowe (które będą świadczyć o prestiżu i znaczeniu gracza w klanie):
- Rekrut
- Uczeń
- Sługa Płomienia
- Immakulat Ognia
- Wojownik Płomienia
- Weteran Ognia
- Mistrz Elrquel
- Najwyższy Mistrz Ognia
- Tallamar
- Namiestnik Ognia
b) Ponadto w klanie są następujące rangi funkcyjne - będą one odpowiednikiem funkcji jakie gracze będą piastować w klanie.
- Magazynier
- Ambasador
- Weryfikator
- Członek Rady Ognia
c) Kompetencje rang funkcyjnych:
- Magazynier- jest odpowiedzialny za zasoby i przedmioty należące do klanu. Powinien dbać o odpowiedni stan posiadania i zaopatrzenie członków klanu - w razie potrzeby uzupełniać niedobory poprzez zakupy z rynku. Powinien pozostawać w ścisłym kontakcie z rzemieślnikami.
- Weryfikator - sprawdza kandydatów pod względem spełnienia stawianych przez klan wymagań (ptk.1 kodeksu) oraz zdawać swoje opinie Członkom Rady Ognia.
- Ambasador - odpowiedzialny za stosunki TE z innymi klanami, szukanie przyczyn i rozwiązywanie konfliktów.
- Członek Rady Ognia - najważniejsza funkcja w klanie. Członkowie Rady Ognia są organem decyzyjnym klanu. To oni wespół z przywódcą zarządzają klanem. O sposobie, w jaki są wybierani oraz czasie wyboru nowych Członków Rady Ognia decyduje przywódca.
d) Awanse rang prestiżowych - każdy z członków klanu, aby awansować musi wykazać się zasługami na rzecz klanu i Orodlin, być aktywnym, kreatywnym, lojalnym i oddanym dla swojego klanu. oraz spełniać następujące kryteria:
- Rekrut - rekrutem zostaje każdy nowy członek klanu. Aby nim zostać musi spełniać kryteria wstąpienia do klanu. Ranga "Rekrut" jest pozycją przejściową w klanie, w tym czasie rekrut musi znaleźć swojego opiekuna wśród członków klanu. Przez okres próbny rekrut musi wykazać się aktywnością, komunikatywnością i kreatywnością w życiu klanowym. Swoją postawą musi udowodnić swoją wartość i przydatność dla klanu Tallmaris Elrquel. Rekruci mogą swobodnie wypowiadać się na forum zewnętrznym i wewnętrznym. Ponadto mogą korzystać ze wszelkich dóbr i zasobów klanu, jednak nie znają jego zasobów (ilość fortyfikacji i najemników oraz złota i mithrilu).
- Uczeń - najniższa ranga w klanie. Po okresie próbnym rekruci dostają rangę w klanie "Uczeń". Aby móc zostać uczniem należy posiadać w królestwie Orodlin przynajmniej 1 punkt reputacji. Uczniowie posiadają pełne prawa w klanie oraz mogą pełnić wszelkie funkcje specjalne ( tzn. rangi funkcyjne).
- Sługa Płomienia - kolejne wtajemniczenie Tallamar. Aby zostać Sługą Płomienia należy mieć co najmniej wiek powyżej 50 w świecie Orodlin, a także posiadać przynajmniej 2 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Sługi Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Immakulat Ognia - następna ranga po Sługach Płomienia. Aby zostać Immakulatem Ognia należy mieć wiek powyżej 100 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 3 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Immakulata Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Wojownik Płomienia - kolejna ranga po Immakulacie Ognia. Aby zostać Wojownikiem Płomienia trzeba mieć wiek powyżej 150 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 4 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Wojownika Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Weteran Ognia - następne wtajemniczenie po Wojowniku Płomienia. Aby zostać Weteranem Ognia trzeba mieć wiek powyżej 200 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 5 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Weterana Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Mistrz Elrquel - kolejna ranga po Weteranie Ognia. Aby zostać Mistrzem Elrquel trzeba mieć wiek powyżej 250 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 7 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Mistrza Elrquel musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Najwyższy Mistrz Ognia - następna po Mistrzu Elrquel ranga w klanie. Aby nim zostać należy mieć wiek powyżej 300 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 9 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Najwyższego Mistrza Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Tallamar - kolejna ranga po Najwyższym Mistrzem Ognia. Aby nim zostać trzeba mieć wiek powyżej 350 w świecie Orodlin, piastować funkcję w królestwie Orodlin (książę, poseł, sędzia itd.) i posiadać przynajmniej 12 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Tallamara musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Namiestnik Ognia - najwyższe stanowisko w klanie. Aby zostać Namiestnikiem Ognia należy mieć wiek ponad 400 w świecie Orodlin, piastować funkcję w królestwie Orodlin i posiadać przynajmniej 15 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Namiestnika Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
e) Kolejne rangi klanowicz uzyskuje po kolejnych wtajemniczeniach (będą odbywać się rytuały - tzw. koniunkcje).
f) O awansach będą decydować Członkowie Rady Ognia - decyzja musi być jednomyślna. Awans będzie przyznawany za zasługi dla klanu i Orodlin, popularność.
g) W przypadku posiadania przez członka klanu mniejszej niż wymagana ilości punktów reputacji nie następuje degradacja. Zostaje jednak wstrzymana możliwość awansu na wyższą rangę do czasu ich uzupełnienia. Rada Ognia może jednak zrobić wyjątek i awansować klanowicza. W tym wypadku jest on zmuszony uzupełnić liczbę punktów reputacji do następnego ich przyznawania w Orodlinie.

Jeśli zapomniałem nanieść jakieś poprawki, o których była mowa, to piszcie. Ja tymczasem proszę, aby Leszu zaprezentował ten regulamin klanowi. No i myślę, że można zamknąć na forum klanowym ten temat: http://tallamar.na1.pl/index.php/topic,8.0.html

To tyle ode mnie.

Offline

 

#47 2008-04-06 12:21:34

Blade

Super Admin Blade

9173604
Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2008-02-08
Posty: 69
Punktów :   
Id w grze: 197

Re: Regulamin klanu

Z czasem bedzie trzeba zwiekszyc rozpietosc wiekowa pomiedzy rangami.

Offline

 

#48 2008-04-06 14:47:34

Założyciel forum

Administrator

Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 86
Punktów :   
Id w grze: 273

Re: Regulamin klanu

Nie wydaje mi się. W końcu gracze którzy będą dopiero rejestrować się w Orodlinie muszą mieć kiedyś możliwość dostania się na najwyższe stanowiska. Jeśli granicę będziemy stale przesuwać, to może się okazać, że będą je mieć tylko weterani

EDIT:
Nareszcie! Buahahaha. Mamy regulamin! Teraz będzie się można zabrać za kolejne rzeczy. Na przykład obsadzanie stołków

Offline

 

#49 2008-05-05 08:25:21

Navren

Radny

Zarejestrowany: 2008-02-08
Posty: 45
Punktów :   

Re: Regulamin klanu

Najwyższy Mistrz Ognia - można by tą rangę zmienić na Arcymistrz Ognia. To taka dygresja


http://www.orodlin.pl/sign.php?type=2&id=445

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.procity.pun.pl www.rodowody.pun.pl www.narutoofpbf.pun.pl www.ozwierzakach.pun.pl www.narutomojadroganinja.pun.pl