Rada Ognia

Forum przeznaczone dla przywództwa Tallamaris Elrquel

Ogłoszenie

Czy to forum może zostać, czy lepiej zrobić na fora.pl?

#1 2008-02-09 16:26:02

Założyciel forum

Administrator

Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 86
Punktów :   
Id w grze: 273

Regulamin klanu

Chciałbym kontynuować dyskusję rozpoczętą na forum Tallamarów. Nie ulega wątpliwości, że w regulaminie zmiany powinny być poczynione. Oczywiście jeśli chcemy mieć jakiś regulamin, co oczywiście popieram z następujących powodów:
- Regulamin motywuje do pracy - zwłaszcza spisany w taki sposób, jak ten pierwszy. Naturalnie zmniejsza wolność członków klanu, ale jedynie w tych miejscach, w których jej pomniejszenie jest pożądane.
- Nawet jeśli przestrzeganie jego punktów (np. wymogu posiadania opisu) nie będzie egzekwowane, to jednak członek klanu czuje swego rodzaju obowiązek, żeby być ok w stosunku do reszty klanowiczów, którzy tego punktu przestrzegają
- Jeśli by doszło do sytuacji spornej między przywództwem a klanowiczem, to zawsze można się do owego regulaminu odwołać. Oczywiście nawet bez tego każdy, kto jest w klanie ma słuchać przywódcy, ale regulamin zawsze umacnia te decyzje.
- Każdy z członków klanu może zobaczyć, jakie wymagania są przed nim postawione, co powinien zrobić, aby awansować na wyższą rangę. Ponadto ma wgląd do listy rang i funkcji (z braku innych źródeł, to właśnie tutaj patrzałem snując wizje o awansach)
Wydaje mi się, że powyższe punkty przy braku bardziej znaczących przeciwskazań przemawiają na korzyść regulaminu. Oczywiście nie mnie to osądzać, ale takie jest moje zdanie.

Oto kopia regulaminu oryginalnego:

KODEKS KLANU

1. Przyjmowanie członków Tallamaris Elrquel.
a) Do klanu może wstąpić gracz zalogowany na Vallheru.
b) Rekrut jest zobowiązany do napisania i określenia dlaczego wstąpił w szeregi Tallamar.
c) Nowy klanowicz dostaje rangę rekrut.
d) Gracza do klanu może przyjąć tylko Członek Rady Ognia.

2. Klimat klanu.
a) Każdy Tallamar powinien mieć nicka i avatara nie odbiegającego od klimatu fantazy.
b) Każdy z członków klanu musi znać historię i kodeks Tallamar.
c) Każdy z członków klanu jest zobowiązany do napisania swojego profilu, który jest związany z historią Tallamar i kultem ognia.
d) Klan posiadać będzie swoją maskotkę - symbol ognia - Feniksa.

3. Cele klanu Tallamaris Elrquel.
a) Klan ma na celu stworzenie specyficznego klimatu w świecie Vallheru.
b) Członkowie klanu powinni mieć aktywny wpływ na tworzenie historii klanu.
c) Klan Tallamaris Elrquel będzie stał na straży honoru, uczciwości i sprawiedliwości wśród graczy Vallheru.

4. Funkcjonowanie klanu.
a) Każdy członek klanu jest zobowiązany wpłacać co tydzień do skarbca 1tys*lv szt złota lub równowartość w surowcach (dowolnego).
b) Każdy nowo przyjęty członek klanu jest zobowiązany do zarejestrowania się na forum zewn. klanu.
c) Każdy klanowicz musi posiadać Polanę Chowańców (jeśli nie posiada na to funduszy dostaje je od klanu).
d) Każdy członek klanu ma prawo korzystać z zasobów klanu (mikstury, surowce, sprzęt, złoto) za pozwoleniem Członka Rady Ognia lub innych członków klanu pełniących odpowiednie funkcje.
e) Każdy klanowicz jest zobowiązany do trenowania klanowego chowańca w miarę swoich możliwości.
f) Rzemieślnicy korzystający z zasobów klanu są zobowiązani do przekazania klanowi części swoich wyrobów.
g) Zakazane jest walka między członkami klanu zarówno między graczami jak i strażnicami bez zgody i akceptacji zaatakowanego (w przypadku naruszenia kodeksu gracze mogą zgłosić się do Członka Rady Ognia).
h) Zakazane jest informowanie graczy z poza klanu o zasobach klanu, ilości żołnierzy, fortyfikacji oraz kodeksie i prowadzonej polityki wobec innych klanów.
i) Każdy członek klanu musi godnie reprezentować klan.
j) Za złamanie kodeksu klanowego oraz niegodne Tallamar zachowanie Członkowie Rady Ognia mogą usunąć gracza z klanu.

5. Awanse i funkcje w klanie:
a) Dostępne są następujące rangi prestiżowe (które będą świadczyć o prestiżu i znaczeniu gracza w klanie):
- Rekrut
- Uczeń
- Sługa Płomienia
- Immakulat Ognia
- Wojownik Płomienia
- Weteran Ognia
- Mistrz Elrquel
- Najwyższy Mistrz Ognia
- Tallamar (tylko dla elfów)
- Członek Rady Ognia
b) Ponadto w klanie są następujące rangi funkcyjne - będą one odpowiednikiem funkcji jakie gracze będą piastować w klanie.
- Magazynier
- Ambasador
- Najwyższy Alchemik
- Najwyższy zbrojmistrz
- Informator (tajny)
- Weryfikator [u/]
- Najwyższy Hodowca
- Najwyższy Jubiler
c) Kompetencje rang funkcyjnych:
- Najwyższy Magazynier, Alchemik, Zbrojmistrz i Jubiler- są odpowiedzialni za powierzone im sektory klanu. Powinni dbać o odpowiedni stan posiadania i zaopatrzenie członków klanu - w razie potrzeby uzupełniać niedobory poprzez zakupy z rynku. Powinni pozostawać w ścisłym kontakcie z rzemieślnikami (oprócz magazyniera oczywiście - ten kontaktuje się z górnikami).
- Informator - osoba podległa ambasadorowi. Jej zadaniem jest zbieranie informacji na temat klanów istniejących na Vallheru. Dozwolony jest każdy sposób ich zbierania nie będący szpiegostwem.
- Najwyższy Hodowca - odpowiedzialny za klanową maskotkę - Feniksa Nauren Tew - (trenuje oraz szuka pkt. treningowe itp).
- Weryfikator - sprawdza kandydatów pod względem spełnienia stawianych przez klan wymagań (ptk.1 kodeksu) oraz zdawać swoje opinie Członkom Rady Ognia.
- Ambasador - odpowiedzialny za stosunki TE z innymi klanami, szukanie przyczyn i rozwiązywanie konfliktów.
d) Awanse rang prestiżowych - każdy z członków klanu, aby awansować musi wykazać się zasługami na rzecz klanu i Vallheru, być aktywnym, kreatywnym, lojalnym i oddanym dla swojego klanu. oraz spełniać następujące kryteria:
PODSTAWOWYM KRYTERIUM AWANSU JEST BYCIE WYZNAWCĄ KULTU OGNIA - oznacza to tyle, że każdy kto chce pozostać w klanie Tallamaris Elrquel począwszy od rangi SŁUGA PŁOMIENIA - musi być wyznawcą Tartusa.
- Rekrut - rekrutem zostaje każdy nowy członek klanu. Aby nim zostać musi spełniać kryteria wstąpienia do klanu. Ranga "Rekrut" jest pozycją przejściową w klanie, w tym czasie rekrut musi znaleźć swojego opiekuna wśród członków klanu. Przez okres próbny rekrut musi wykazać się aktywnością, komunikatywnością i kreatywnością w życiu klanowym. Swoją postawą musi udowodnić swoją wartość i przydatność dla klanu Tallmaris Elrquel. Rekruci mogą swobodnie wypowiadać się na forum zewnętrznym i wewnętrznym. Ponadto mogą korzystać ze wszelkich dóbr i zasobów klanu, jednak nie znają jego zasobów (ilość fortyfikacji i najemników oraz złota i mithrilu).
- Uczeń - najniższa ranga w klanie. Po okresie próbnym rekruci dostają rangę w klanie "Uczeń". Uczniowie posiadają pełne prawa w klanie oraz mogą pełnić wszelkie funkcje specjalne ( tzn. rangi funkcyjne).
- Sługa Płomienia - kolejne wtajemniczenie Tallamar. Aby zostać Sługą Płomienia należy mieć co najmniej wiek powyżej 50 w świecie Vallheru. Każdy kto chce awansować do rangi Sługi Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Immakulat Ognia - następna ranga po Sługach Płomienia. Aby zostać Immakulatem Ognia należy mieć wiek powyżej 100 w świecie Vallheru. Każdy kto chce awansować do rangi Immakulata Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Wojownik Płomienia - kolejna ranga po Immakulacie Ognia. Aby zostać Wojownikiem Płomienia trzeba mieć wiek powyżej 150 w świecie Vallheru. Każdy kto chce awansować do rangi Wojownika Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Weteran Ognia - następne wtajemniczenie po Wojowniku Płomienia. Aby zostać Weteranem Ognia trzeba mieć wiek powyżej 200 w świecie Vallheru. Każdy kto chce awansować do rangi Weterana Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Mistrz Elrquel - kolejna ranga po Weteranie Ognia. Aby zostać Mistrzem Elrquel trzeba mieć wiek powyżej 250 w świecie Vallheru. Każdy kto chce awansować do rangi Mistrza Elrquel musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Najwyższy Mistrz Ognia - następna po Mistrzu Elrquel ranga w klanie. Aby nim zostać należy mieć wiek powyżej 300 w świecie Vallheru. Każdy kto chce awansować do rangi Najwyższego Mistrza Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Tallamar - kolejna ranga po Najwyższym Mistrzem Ognia. Aby nim zostać trzeba być elfem (Tallamarem), mieć wiek powyżej 350 w świecie Vallheru, posiadać postać niezmienną od jednej ery, piastować funkcję w królestwie Vallheru (książę, poseł, sędzia itd.). Każdy kto chce awansować do rangi Tallamara musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Członek Rady Ognia - najwyższe stanowisko w klanie. Aby zostać Członkiem Rady Ognia należy mieć wiek ponad 400 w świecie Vallheru, posiadać postać niezmienną od przez jedną erę, piastować funkcję w królestwie Vallheru. Każdy kto chce awansować do rangi Członka Rady Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
d) Kolejne rangi klanowicz uzyskuje po kolejnych wtajemniczeniach (będą odbywać się rytuały - tzw. koniunkcje).
e) O awansach będą decydować Członkowie Rady Ognia - decyzja musi być jednomyślna. Awans będzie przyznawany za zasługi dla klanu i Vallheru, popularność.

Naturalnie przy obecnej sytuacji ten regulamin nie może wejść do gry w niezmienionym stanie. Pozwoliłem sobie więc napisać własną propozycję regulaminu (nie jest tworzona od podstaw, ale w dużym oparciu o poprzedni). Jeśli ktoś chce dokładnie przejrzeć dyskusje, które były już odnośnie regulaminu toczone, to zapraszam tutaj.

KODEKS KLANU

1. Przyjmowanie członków Tallamaris Elrquel.
a) Do klanu może wstąpić gracz zalogowany w Orodlinie.
b) Rekrut jest zobowiązany do napisania i określenia dlaczego wstąpił w szeregi Tallamar.
c) Nowy klanowicz dostaje rangę rekrut.
d) Gracza do klanu może przyjąć tylko Członek Rady Ognia.

2. Klimat klanu.
a) Każdy Tallamar powinien mieć nicka i avatara nie odbiegającego od klimatu fantazy.
b) Każdy z członków klanu musi znać historię i kodeks Tallamar.
c) Każdy z członków klanu jest zobowiązany do napisania swojego profilu, który jest związany z historią Tallamar i kultem ognia.

3. Cele klanu Tallamaris Elrquel.
a) Klan ma na celu stworzenie specyficznego klimatu w świecie Orodlin.
b) Członkowie klanu powinni mieć aktywny wpływ na tworzenie historii klanu.
c) Klan Tallamaris Elrquel będzie stał na straży honoru, uczciwości i sprawiedliwości wśród graczy Orodlin.

4. Funkcjonowanie klanu.
a) Każdy nowo przyjęty członek klanu jest zobowiązany do zarejestrowania się na forum zewn. klanu.
b) Każdy członek klanu ma prawo korzystać z zasobów klanu (mikstury, surowce, sprzęt, złoto) za pozwoleniem Członka Rady Ognia lub innych członków klanu pełniących odpowiednie funkcje.
c) Rzemieślnicy korzystający z zasobów klanu są zobowiązani do przekazania klanowi części swoich wyrobów.
d) Zakazane jest walka między członkami klanu zarówno między graczami jak i strażnicami bez zgody i akceptacji zaatakowanego (w przypadku naruszenia kodeksu gracze mogą zgłosić się do Członka Rady Ognia).
e) Zakazane jest informowanie graczy z poza klanu o zasobach klanu, ilości żołnierzy, fortyfikacji oraz kodeksie i prowadzonej polityki wobec innych klanów.
f) Każdy członek klanu musi godnie reprezentować klan.
g) Za złamanie kodeksu klanowego oraz niegodne Tallamar zachowanie Członkowie Rady Ognia mogą usunąć gracza z klanu.

5. Awanse i funkcje w klanie:
a) Dostępne są następujące rangi prestiżowe (które będą świadczyć o prestiżu i znaczeniu gracza w klanie):
- Rekrut
- Uczeń
- Sługa Płomienia
- Immakulat Ognia
- Wojownik Płomienia
- Weteran Ognia
- Mistrz Elrquel
- Najwyższy Mistrz Ognia
- Tallamar
- Członek Rady Ognia
b) Ponadto w klanie są następujące rangi funkcyjne - będą one odpowiednikiem funkcji jakie gracze będą piastować w klanie.
- Magazynier
- Ambasador
- Najwyższy Alchemik
- Najwyższy zbrojmistrz
- Informator (tajny)
- Weryfikator
- Najwyższy Jubiler
c) Kompetencje rang funkcyjnych:
- Najwyższy Magazynier, Alchemik, Zbrojmistrz i Jubiler- są odpowiedzialni za powierzone im sektory klanu. Powinni dbać o odpowiedni stan posiadania i zaopatrzenie członków klanu - w razie potrzeby uzupełniać niedobory poprzez zakupy z rynku. Powinni pozostawać w ścisłym kontakcie z rzemieślnikami (oprócz magazyniera oczywiście - ten kontaktuje się z górnikami).
- Informator - osoba podległa ambasadorowi. Jej zadaniem jest zbieranie informacji na temat klanów istniejących na Orodlin. Dozwolony jest każdy sposób ich zbierania nie będący szpiegostwem.
- Weryfikator - sprawdza kandydatów pod względem spełnienia stawianych przez klan wymagań (ptk.1 kodeksu) oraz zdawać swoje opinie Członkom Rady Ognia.
- Ambasador - odpowiedzialny za stosunki TE z innymi klanami, szukanie przyczyn i rozwiązywanie konfliktów.
d) Awanse rang prestiżowych - każdy z członków klanu, aby awansować musi wykazać się zasługami na rzecz klanu i Orodlin, być aktywnym, kreatywnym, lojalnym i oddanym dla swojego klanu. oraz spełniać następujące kryteria:
- Rekrut - rekrutem zostaje każdy nowy członek klanu. Aby nim zostać musi spełniać kryteria wstąpienia do klanu. Ranga "Rekrut" jest pozycją przejściową w klanie, w tym czasie rekrut musi znaleźć swojego opiekuna wśród członków klanu. Przez okres próbny rekrut musi wykazać się aktywnością, komunikatywnością i kreatywnością w życiu klanowym. Swoją postawą musi udowodnić swoją wartość i przydatność dla klanu Tallmaris Elrquel. Rekruci mogą swobodnie wypowiadać się na forum zewnętrznym i wewnętrznym. Ponadto mogą korzystać ze wszelkich dóbr i zasobów klanu, jednak nie znają jego zasobów (ilość fortyfikacji i najemników oraz złota i mithrilu).
- Uczeń - najniższa ranga w klanie. Po okresie próbnym rekruci dostają rangę w klanie "Uczeń". Aby móc zostać uczniem należy posiadać w królestwie Orodlin przynajmniej 1 punkt reputacji. Uczniowie posiadają pełne prawa w klanie oraz mogą pełnić wszelkie funkcje specjalne ( tzn. rangi funkcyjne).
- Sługa Płomienia - kolejne wtajemniczenie Tallamar. Aby zostać Sługą Płomienia należy mieć co najmniej wiek powyżej 50 w świecie Orodlin, a także posiadać przynajmniej 2 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Sługi Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Immakulat Ognia - następna ranga po Sługach Płomienia. Aby zostać Immakulatem Ognia należy mieć wiek powyżej 100 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 3 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Immakulata Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Wojownik Płomienia - kolejna ranga po Immakulacie Ognia. Aby zostać Wojownikiem Płomienia trzeba mieć wiek powyżej 150 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 4 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Wojownika Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Weteran Ognia - następne wtajemniczenie po Wojowniku Płomienia. Aby zostać Weteranem Ognia trzeba mieć wiek powyżej 200 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 5 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Weterana Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Mistrz Elrquel - kolejna ranga po Weteranie Ognia. Aby zostać Mistrzem Elrquel trzeba mieć wiek powyżej 250 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 7 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Mistrza Elrquel musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Najwyższy Mistrz Ognia - następna po Mistrzu Elrquel ranga w klanie. Aby nim zostać należy mieć wiek powyżej 300 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 9 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Najwyższego Mistrza Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Tallamar - kolejna ranga po Najwyższym Mistrzem Ognia. Aby nim zostać trzeba mieć wiek powyżej 350 w świecie Orodlin, posiadać postać niezmienną od jednej ery, piastować funkcję w królestwie Orodlin (książę, poseł, sędzia itd.) i posiadać przynajmniej 12 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Tallamara musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Członek Rady Ognia - najwyższe stanowisko w klanie. Aby zostać Członkiem Rady Ognia należy mieć wiek ponad 400 w świecie Orodlin, posiadać postać niezmienną od przez jedną erę, piastować funkcję w królestwie Orodlin i posiadać przynajmniej 15 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Członka Rady Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
e) Kolejne rangi klanowicz uzyskuje po kolejnych wtajemniczeniach (będą odbywać się rytuały - tzw. koniunkcje).
f) O awansach będą decydować Członkowie Rady Ognia - decyzja musi być jednomyślna. Awans będzie przyznawany za zasługi dla klanu i Orodlin, popularność.
g) W przypadku posiadania przez członka klanu mniejszej niż wymagana ilości punktów reputacji nie następuje degradacja. Zostaje jednak wstrzymana możliwość awansu na wyższą rangę do czasu ich uzupełnienia. Rada Ognia może jednak zrobić wyjątek i awansować klanowicza. W tym wypadku jest on zmuszony uzupełnić liczbę punktów reputacji do następnego ich przyznawania w Orodlinie.

Offline

 

#2 2008-02-09 17:00:22

Athan

Administrator

4447953
Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 133
Punktów :   

Re: Regulamin klanu

Nowa wersja kodeksu jest calkiem fajna

Offline

 

#3 2008-02-09 17:43:55

Blade

Super Admin Blade

9173604
Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2008-02-08
Posty: 69
Punktów :   
Id w grze: 197

Re: Regulamin klanu

Ja bym sie nie zgodzil z:

2. Klimat klanu.
a) Każdy Tallamar powinien mieć nicka i avatara nie odbiegającego od klimatu fantazy.
Co do tego powinnismy podjac troche inna polityke.

- Członek Rady Ognia - najwyższe stanowisko w klanie. Aby zostać Członkiem Rady Ognia należy mieć wiek ponad 400 w świecie Orodlin, posiadać postać niezmienną od przez jedną erę, piastować funkcję w królestwie Orodlin i posiadać przynajmniej 15 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Członka Rady Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
To bym takze zmienil - czlonek rady ognia moze nim zostac tylko wtedy, gdy zostanie zaproszony do niej.

Offline

 

#4 2008-02-09 17:54:56

Założyciel forum

Administrator

Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 86
Punktów :   
Id w grze: 273

Re: Regulamin klanu

Co do ostatniej rzeczy, to masz rację. Ja bym zrobił coś takiego: wymyślił rangę na miejsce Członka Rady Ognia, a ją Radny byłby funkcją. Coś, jak przywódca. Ma zarazem jakąś rangę, jak i funkcję przywódcy.

Co do avatara i nicku, to punkt ten w regulaminie bym chętnie zostawił. Jednak nie trzeba być prorokiem, żeby odgadnąć, że wprowadzenie tego rozporządzenia może spowodować wiele problemów. Mało kto będzie chciał po prostu zmienić imię postaci. Zwłaszcza, jeśli to imię się utarło. Może rzeczywiście lepiej wykreślić. Jedynie można zachęcić klanowiczów do ewentualnej zmiany.

Offline

 

#5 2008-02-09 18:34:22

Blade

Super Admin Blade

9173604
Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2008-02-08
Posty: 69
Punktów :   
Id w grze: 197

Re: Regulamin klanu

Ja osobiscie nicka nie chcialbym zmieniac - mam go odpoczatku odkad gram. Oczywiscie kto chce ten moze miec imie powiazane klimatycznie z wlasna rasa etc. . Ale takie decyzje powstaja raczej przy tworzeniu konta.

Z avatarem jest podobnie, nie kazdy musi miec klimatyczny.

Wnioskowalbym o wykreslenie tego podpunktu.

Offline

 

#6 2008-02-14 21:42:46

OldSkull`

Radny

Zarejestrowany: 2008-02-08
Posty: 3
Punktów :   

Re: Regulamin klanu

2. Klimat klanu.
a) Każdy Tallamar powinien mieć nicka i avatara nie odbiegającego od klimatu fantazy.

Bez przesady - mimo iż jest to miłe - jednakże zmiany nicka nie wymagajmy. Pomijam już trudności w definiowaniu klimatu fantazy




- Tallamar - kolejna ranga po Najwyższym Mistrzem Ognia. Aby nim zostać trzeba mieć wiek powyżej 350 w świecie Orodlin, posiadać postać niezmienną od jednej ery, piastować funkcję w królestwie Orodlin (książę, poseł, sędzia itd.) i posiadać przynajmniej 12 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Tallamara musi wykazać się pracą na rzecz klanu.


co znaczy "niezmienną"? A jesli ktoś zrobi reset?

Offline

 

#7 2008-02-14 23:43:07

Założyciel forum

Administrator

Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 86
Punktów :   
Id w grze: 273

Re: Regulamin klanu

w sumie to racja za zwrócenie uwagi. Nie dostrzegłem tego

Offline

 

#8 2008-03-05 15:29:45

Założyciel forum

Administrator

Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 86
Punktów :   
Id w grze: 273

Re: Regulamin klanu

Ok. Wersja z zaleconymi poprawkami. Ma ktoś jeszcze jakieś zastrzeżenia? Jeśli nie, to za jakiś czas postaram się przycisnąć Lesza aby wypowiedział się w kwestii nowego regulaminu i zadecydował, co ewentualnie poprawić, czy regulamin odrzucić, czy przyjąć w takim stanie.

KODEKS KLANU

1. Przyjmowanie członków Tallamaris Elrquel.
a) Do klanu może wstąpić gracz zalogowany w Orodlinie.
b) Rekrut jest zobowiązany do napisania i określenia dlaczego wstąpił w szeregi Tallamar.
c) Nowy klanowicz dostaje rangę rekrut.
d) Gracza do klanu może przyjąć tylko Członek Rady Ognia.

2. Klimat klanu.
a) Każdy z członków klanu musi znać historię i kodeks Tallamar.
b) Każdy z członków klanu jest zobowiązany do napisania swojego profilu, który jest związany z historią Tallamar i kultem ognia.

3. Cele klanu Tallamaris Elrquel.
a) Klan ma na celu stworzenie specyficznego klimatu w świecie Orodlin.
b) Członkowie klanu powinni mieć aktywny wpływ na tworzenie historii klanu.
c) Klan Tallamaris Elrquel będzie stał na straży honoru, uczciwości i sprawiedliwości wśród graczy Orodlin.

4. Funkcjonowanie klanu.
a) Każdy nowo przyjęty członek klanu jest zobowiązany do zarejestrowania się na forum zewn. klanu.
b) Każdy członek klanu ma prawo korzystać z zasobów klanu (mikstury, surowce, sprzęt, złoto) za pozwoleniem Członka Rady Ognia lub innych członków klanu pełniących odpowiednie funkcje.
c) Rzemieślnicy korzystający z zasobów klanu są zobowiązani do przekazania klanowi części swoich wyrobów.
d) Zakazane jest walka między członkami klanu zarówno między graczami jak i strażnicami bez zgody i akceptacji zaatakowanego (w przypadku naruszenia kodeksu gracze mogą zgłosić się do Członka Rady Ognia).
e) Zakazane jest informowanie graczy z poza klanu o zasobach klanu, ilości żołnierzy, fortyfikacji oraz kodeksie i prowadzonej polityki wobec innych klanów.
f) Każdy członek klanu musi godnie reprezentować klan.
g) Za złamanie kodeksu klanowego oraz niegodne Tallamar zachowanie Członkowie Rady Ognia mogą usunąć gracza z klanu.

5. Awanse i funkcje w klanie:
a) Dostępne są następujące rangi prestiżowe (które będą świadczyć o prestiżu i znaczeniu gracza w klanie):
- Rekrut
- Uczeń
- Sługa Płomienia
- Immakulat Ognia
- Wojownik Płomienia
- Weteran Ognia
- Mistrz Elrquel
- Najwyższy Mistrz Ognia
- Tallamar
- Członek Rady Ognia
b) Ponadto w klanie są następujące rangi funkcyjne - będą one odpowiednikiem funkcji jakie gracze będą piastować w klanie.
- Magazynier
- Ambasador
- Najwyższy Alchemik
- Najwyższy zbrojmistrz
- Informator (tajny)
- Weryfikator
- Najwyższy Jubiler
c) Kompetencje rang funkcyjnych:
- Najwyższy Magazynier, Alchemik, Zbrojmistrz i Jubiler- są odpowiedzialni za powierzone im sektory klanu. Powinni dbać o odpowiedni stan posiadania i zaopatrzenie członków klanu - w razie potrzeby uzupełniać niedobory poprzez zakupy z rynku. Powinni pozostawać w ścisłym kontakcie z rzemieślnikami (oprócz magazyniera oczywiście - ten kontaktuje się z górnikami).
- Informator - osoba podległa ambasadorowi. Jej zadaniem jest zbieranie informacji na temat klanów istniejących na Orodlin. Dozwolony jest każdy sposób ich zbierania nie będący szpiegostwem.
- Weryfikator - sprawdza kandydatów pod względem spełnienia stawianych przez klan wymagań (ptk.1 kodeksu) oraz zdawać swoje opinie Członkom Rady Ognia.
- Ambasador - odpowiedzialny za stosunki TE z innymi klanami, szukanie przyczyn i rozwiązywanie konfliktów.
d) Awanse rang prestiżowych - każdy z członków klanu, aby awansować musi wykazać się zasługami na rzecz klanu i Orodlin, być aktywnym, kreatywnym, lojalnym i oddanym dla swojego klanu. oraz spełniać następujące kryteria:
- Rekrut - rekrutem zostaje każdy nowy członek klanu. Aby nim zostać musi spełniać kryteria wstąpienia do klanu. Ranga "Rekrut" jest pozycją przejściową w klanie, w tym czasie rekrut musi znaleźć swojego opiekuna wśród członków klanu. Przez okres próbny rekrut musi wykazać się aktywnością, komunikatywnością i kreatywnością w życiu klanowym. Swoją postawą musi udowodnić swoją wartość i przydatność dla klanu Tallmaris Elrquel. Rekruci mogą swobodnie wypowiadać się na forum zewnętrznym i wewnętrznym. Ponadto mogą korzystać ze wszelkich dóbr i zasobów klanu, jednak nie znają jego zasobów (ilość fortyfikacji i najemników oraz złota i mithrilu).
- Uczeń - najniższa ranga w klanie. Po okresie próbnym rekruci dostają rangę w klanie "Uczeń". Aby móc zostać uczniem należy posiadać w królestwie Orodlin przynajmniej 1 punkt reputacji. Uczniowie posiadają pełne prawa w klanie oraz mogą pełnić wszelkie funkcje specjalne ( tzn. rangi funkcyjne).
- Sługa Płomienia - kolejne wtajemniczenie Tallamar. Aby zostać Sługą Płomienia należy mieć co najmniej wiek powyżej 50 w świecie Orodlin, a także posiadać przynajmniej 2 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Sługi Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Immakulat Ognia - następna ranga po Sługach Płomienia. Aby zostać Immakulatem Ognia należy mieć wiek powyżej 100 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 3 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Immakulata Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Wojownik Płomienia - kolejna ranga po Immakulacie Ognia. Aby zostać Wojownikiem Płomienia trzeba mieć wiek powyżej 150 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 4 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Wojownika Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Weteran Ognia - następne wtajemniczenie po Wojowniku Płomienia. Aby zostać Weteranem Ognia trzeba mieć wiek powyżej 200 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 5 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Weterana Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Mistrz Elrquel - kolejna ranga po Weteranie Ognia. Aby zostać Mistrzem Elrquel trzeba mieć wiek powyżej 250 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 7 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Mistrza Elrquel musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Najwyższy Mistrz Ognia - następna po Mistrzu Elrquel ranga w klanie. Aby nim zostać należy mieć wiek powyżej 300 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 9 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Najwyższego Mistrza Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Tallamar - kolejna ranga po Najwyższym Mistrzem Ognia. Aby nim zostać trzeba mieć wiek powyżej 350 w świecie Orodlin, piastować funkcję w królestwie Orodlin (książę, poseł, sędzia itd.) i posiadać przynajmniej 12 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Tallamara musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Członek Rady Ognia - najwyższe stanowisko w klanie. Aby zostać Członkiem Rady Ognia należy mieć wiek ponad 400 w świecie Orodlin, piastować funkcję w królestwie Orodlin i posiadać przynajmniej 15 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Członka Rady Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
e) Kolejne rangi klanowicz uzyskuje po kolejnych wtajemniczeniach (będą odbywać się rytuały - tzw. koniunkcje).
f) O awansach będą decydować Członkowie Rady Ognia - decyzja musi być jednomyślna. Awans będzie przyznawany za zasługi dla klanu i Orodlin, popularność.
g) W przypadku posiadania przez członka klanu mniejszej niż wymagana ilości punktów reputacji nie następuje degradacja. Zostaje jednak wstrzymana możliwość awansu na wyższą rangę do czasu ich uzupełnienia. Rada Ognia może jednak zrobić wyjątek i awansować klanowicza. W tym wypadku jest on zmuszony uzupełnić liczbę punktów reputacji do następnego ich przyznawania w Orodlinie.

Offline

 

#9 2008-03-05 16:11:01

Eldian

Administrator

7414703
Zarejestrowany: 2008-02-08
Posty: 53
Punktów :   

Re: Regulamin klanu

1) Wymagania na członka rady ognia Wydaje mi się że nikt nie spełnia
2) Każdy POWINIEN napisać swoją historię. Nic na siłę.

Offline

 

#10 2008-03-05 16:28:03

Założyciel forum

Administrator

Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 86
Punktów :   
Id w grze: 273

Re: Regulamin klanu

Przeczytaj jeszcze raz ten punkt. Nawet sam powiększyłeś to, o co mi chodzi. "Powinien". To nie znaczy "musi", ale właśnie, że byłoby to dobrze widziane. Że w sumie, jest to ważne i jeśli chce być ok to powinien to zrobić. Ale nikt go nie wywali, czy nie nałoży nań sankcji, jeśli się do tego nie zastosuje. Jeśli chodzi o Radę Ognia, to tutaj została ujęta, jako ranga prestiżowa. W moim zamyśle jest, aby przerobić to na funkcję.

Offline

 

#11 2008-03-05 17:04:28

Leszu

Administrator

Zarejestrowany: 2008-02-09
Posty: 14
Punktów :   

Re: Regulamin klanu

KODEKS KLANU

1. Przyjmowanie członków Tallamaris Elrquel.
a) Do klanu może wstąpić gracz zalogowany w Orodlinie.
b) Rekrut jest zobowiązany do napisania i określenia dlaczego wstąpił w szeregi Tallamar.
c) Nowy klanowicz dostaje rangę rekrut.
d) Gracza do klanu może przyjąć tylko Członek Rady Ognia.
OK


2. Klimat klanu.
a) Każdy z członków klanu musi znać historię i kodeks Tallamar.
b) Każdy z członków klanu jest zobowiązany do napisania swojego profilu, który jest związany z historią Tallamar i kultem ognia.

OK - choć ja bym tego przymusu za mocno nie akcentował - "powinien"

3. Cele klanu Tallamaris Elrquel.
a) Klan ma na celu stworzenie specyficznego klimatu w świecie Orodlin.
b) Członkowie klanu powinni mieć aktywny wpływ na tworzenie historii klanu i gry.
.
c) Klan Tallamaris Elrquel będzie stał na straży honoru, uczciwości i sprawiedliwości wśród graczy Orodlin.

OK


4. Funkcjonowanie klanu.
a) Każdy nowo przyjęty członek klanu jest zobowiązany do zarejestrowania się na forum zewn. klanu.
b) Każdy członek klanu ma prawo korzystać z zasobów klanu (mikstury, surowce, sprzęt, złoto) za pozwoleniem Członka Rady Ognia lub innych członków klanu pełniących odpowiednie funkcje.
c) Rzemieślnicy korzystający z zasobów klanu są zobowiązani do przekazania klanowi części swoich wyrobów.
d) Zakazane jest walka między członkami klanu zarówno między graczami jak i strażnicami bez zgody i akceptacji zaatakowanego (w przypadku naruszenia kodeksu gracze mogą zgłosić się do Członka Rady Ognia).
e) Zakazane jest informowanie graczy z poza klanu o zasobach klanu, ilości żołnierzy, fortyfikacji oraz kodeksie i prowadzonej polityki wobec innych klanów.
f) Każdy członek klanu musi godnie reprezentować klan.
g) Za złamanie kodeksu klanowego oraz niegodne Tallamar zachowanie Członkowie Rady Ognia mogą usunąć gracza z klanu.

OK


5. Awanse i funkcje w klanie:
a) Dostępne są następujące rangi prestiżowe (które będą świadczyć o prestiżu i znaczeniu gracza w klanie):
- Rekrut
- Uczeń
- Sługa Płomienia
- Immakulat Ognia
- Wojownik Płomienia
- Weteran Ognia
- Mistrz Elrquel
- Najwyższy Mistrz Ognia
- Tallamar
- Członek Rady Ognia

OK

b) Ponadto w klanie są następujące rangi funkcyjne - będą one odpowiednikiem funkcji jakie gracze będą piastować w klanie.
- Magazynier
- Ambasador
- Najwyższy Alchemik
- Najwyższy zbrojmistrz
- Informator (tajny)
- Weryfikator
- Najwyższy Jubiler

OK

c) Kompetencje rang funkcyjnych:
- Najwyższy Magazynier, Alchemik, Zbrojmistrz i Jubiler- są odpowiedzialni za powierzone im sektory klanu. Powinni dbać o odpowiedni stan posiadania i zaopatrzenie członków klanu - w razie potrzeby uzupełniać niedobory poprzez zakupy z rynku. Powinni pozostawać w ścisłym kontakcie z rzemieślnikami (oprócz magazyniera oczywiście - ten kontaktuje się z górnikami).

OK

- Informator - osoba podległa ambasadorowi. Jej zadaniem jest zbieranie informacji na temat klanów istniejących na Orodlin. Dozwolony jest każdy sposób ich zbierania nie będący szpiegostwem.

OK - choć ta ranga nie musi być oficjalnie


- Weryfikator - sprawdza kandydatów pod względem spełnienia stawianych przez klan wymagań (ptk.1 kodeksu) oraz zdawać swoje opinie Członkom Rady Ognia.
OK


- Ambasador - odpowiedzialny za stosunki TE z innymi klanami, szukanie przyczyn i rozwiązywanie konfliktów.

OK

d) Awanse rang prestiżowych - każdy z członków klanu, aby awansować musi wykazać się zasługami na rzecz klanu i Orodlin, być aktywnym, kreatywnym, lojalnym i oddanym dla swojego klanu. oraz spełniać następujące kryteria:
- Rekrut - rekrutem zostaje każdy nowy członek klanu. Aby nim zostać musi spełniać kryteria wstąpienia do klanu. Ranga "Rekrut" jest pozycją przejściową w klanie, w tym czasie rekrut musi znaleźć swojego opiekuna wśród członków klanu. Przez okres próbny rekrut musi wykazać się aktywnością, komunikatywnością i kreatywnością w życiu klanowym. Swoją postawą musi udowodnić swoją wartość i przydatność dla klanu Tallmaris Elrquel. Rekruci mogą swobodnie wypowiadać się na forum zewnętrznym i wewnętrznym. Ponadto mogą korzystać ze wszelkich dóbr i zasobów klanu, jednak nie znają jego zasobów (ilość fortyfikacji i najemników oraz złota i mithrilu).
- Uczeń - najniższa ranga w klanie. Po okresie próbnym rekruci dostają rangę w klanie "Uczeń". Aby móc zostać uczniem należy posiadać w królestwie Orodlin przynajmniej 1 punkt reputacji. Uczniowie posiadają pełne prawa w klanie oraz mogą pełnić wszelkie funkcje specjalne ( tzn. rangi funkcyjne).
- Sługa Płomienia - kolejne wtajemniczenie Tallamar. Aby zostać Sługą Płomienia należy mieć co najmniej wiek powyżej 50 w świecie Orodlin, a także posiadać przynajmniej 2 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Sługi Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Immakulat Ognia - następna ranga po Sługach Płomienia. Aby zostać Immakulatem Ognia należy mieć wiek powyżej 100 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 3 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Immakulata Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Wojownik Płomienia - kolejna ranga po Immakulacie Ognia. Aby zostać Wojownikiem Płomienia trzeba mieć wiek powyżej 150 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 4 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Wojownika Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Weteran Ognia - następne wtajemniczenie po Wojowniku Płomienia. Aby zostać Weteranem Ognia trzeba mieć wiek powyżej 200 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 5 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Weterana Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Mistrz Elrquel - kolejna ranga po Weteranie Ognia. Aby zostać Mistrzem Elrquel trzeba mieć wiek powyżej 250 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 7 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Mistrza Elrquel musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Najwyższy Mistrz Ognia - następna po Mistrzu Elrquel ranga w klanie. Aby nim zostać należy mieć wiek powyżej 300 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 9 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Najwyższego Mistrza Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Tallamar - kolejna ranga po Najwyższym Mistrzem Ognia. Aby nim zostać trzeba mieć wiek powyżej 350 w świecie Orodlin, piastować funkcję w królestwie Orodlin (książę, poseł, sędzia itd.) i posiadać przynajmniej 12 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Tallamara musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Członek Rady Ognia - najwyższe stanowisko w klanie. Aby zostać Członkiem Rady Ognia należy mieć wiek ponad 400 w świecie Orodlin, piastować funkcję w królestwie Orodlin i posiadać przynajmniej 15 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Członka Rady Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
e) Kolejne rangi klanowicz uzyskuje po kolejnych wtajemniczeniach (będą odbywać się rytuały - tzw. koniunkcje).
f) O awansach będą decydować Członkowie Rady Ognia - decyzja musi być jednomyślna. Awans będzie przyznawany za zasługi dla klanu i Orodlin, popularność.
g) W przypadku posiadania przez członka klanu mniejszej niż wymagana ilości punktów reputacji nie następuje degradacja. Zostaje jednak wstrzymana możliwość awansu na wyższą rangę do czasu ich uzupełnienia. Rada Ognia może jednak zrobić wyjątek i awansować klanowicza. W tym wypadku jest on zmuszony uzupełnić liczbę punktów reputacji do następnego ich przyznawania w Orodlinie.


OK


Myślę, że niech się jeszcze parę osób wypowie - ten system z reputacją jest dobry - może mnie zdopinguje do napisania czegokolwiek

Offline

 

#12 2008-03-05 17:43:09

Athan

Administrator

4447953
Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 133
Punktów :   

Re: Regulamin klanu

Mi sie podoba
mam tylko "niewielkie" zastrzezenia jak zwykle zreszta ^^

b) Ponadto w klanie są następujące rangi funkcyjne - będą one odpowiednikiem funkcji jakie gracze będą piastować w klanie.
- Magazynier
- Ambasador
- Najwyższy Alchemik
- Najwyższy zbrojmistrz
- Informator (tajny)
- Weryfikator
- Najwyższy Jubiler

5. Awanse i funkcje w klanie:
a) Dostępne są następujące rangi prestiżowe (które będą świadczyć o prestiżu i znaczeniu gracza w klanie):
- Rekrut
- Uczeń
- Sługa Płomienia
- Immakulat Ognia
- Wojownik Płomienia
- Weteran Ognia
- Mistrz Elrquel
- Najwyższy Mistrz Ognia
- Tallamar
- Członek Rady Ognia

Moim zdaniem nie ma sensu rozdrabniac tych funkcji podkreslonych na bordowo i nalezy stworzyc jedna "Magazyniera"
ranga "Informator" (podkreslona na zielono) powinna byc utajniona dla zwyklych czlonkow i usunięta z Kodeksu dostępnego w grze a moglaby zostac na forum Rady Ognia
Moim zdaniem "Członek Rady Ognia" (podkreslony na złoto) powinien byc rangą funkcyjną i usunięty z rang prestiżowych

Ostatnio edytowany przez Athan (2008-03-05 17:47:21)

Offline

 

#13 2008-03-05 20:01:02

Eldian

Administrator

7414703
Zarejestrowany: 2008-02-08
Posty: 53
Punktów :   

Re: Regulamin klanu

Hmm... co do znajomości histori klanu... kto wie na jakiej górze mieszka Tartus??

Offline

 

#14 2008-03-05 20:06:43

Założyciel forum

Administrator

Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 86
Punktów :   
Id w grze: 273

Re: Regulamin klanu

Wersja po poprawkach Athana i Lesza. W miejsce Członka Rady Ognia w rangach prestiżowych mamy Księcia Tallamar. Prosiłbym o skomentowanie nazwy i w razie czego podanie proponowanego zastępcy. Ranga informatora celowo opisana jest innym kolorem, aby zaznaczyć, że nie znajdzie się ona w oficjalnej wersji Kodeksu. Wszelkie zmienione lub dodane fragmenty tekstu zostały podkreślone.

Prosiłbym o komentarze do obecnej (poprawionej) wersji. Jeśli nie będzie takowych, to chyba możemy rozpocząć głosowanie. Można głosować jak w Radzie Królewskiej: za, przeciw lub wstrzymać się od głosu (dobrze by było, gdyby pojawiła się wzmianka, że się ktoś wstrzymuje coby zbyt długo nie czekać, aż odpowiednia liczba osób zagłosuje).
Tymczasem jednak poczekajmy, żeby każdy miał możliwość wypowiedzenia się

KODEKS KLANU

1. Przyjmowanie członków Tallamaris Elrquel.
a) Do klanu może wstąpić gracz zalogowany w Orodlinie.
b) Rekrut jest zobowiązany do napisania i określenia dlaczego wstąpił w szeregi Tallamar.
c) Nowy klanowicz dostaje rangę rekrut.
d) Gracza do klanu może przyjąć tylko Członek Rady Ognia i Weryfikator.

2. Klimat klanu.
a) Każdy z członków klanu powinien znać historię i kodeks Tallamar.
b) Zaleca się, aby każdy z członków klanu Tallamaris Elrquel napisał profil postaci związany z tematyką i historią Tallamarów i kultu ognia.

3. Cele klanu Tallamaris Elrquel.
a) Klan ma na celu stworzenie specyficznego klimatu w świecie Orodlin.
b) Członkowie klanu powinni mieć aktywny wpływ na tworzenie historii klanu i gry.
c) Klan Tallamaris Elrquel będzie stał na straży honoru, uczciwości i sprawiedliwości wśród graczy Orodlin.

4. Funkcjonowanie klanu.
a) Każdy nowo przyjęty członek klanu jest zobowiązany do zarejestrowania się na forum zewn. klanu.
b) Każdy członek klanu ma prawo korzystać z zasobów klanu (mikstury, surowce, sprzęt, złoto) za pozwoleniem Członka Rady Ognia lub innych członków klanu pełniących odpowiednie funkcje.
c) Rzemieślnicy korzystający z zasobów klanu są zobowiązani do przekazania klanowi części swoich wyrobów.
d) Zakazane jest walka między członkami klanu zarówno między graczami jak i strażnicami bez zgody i akceptacji zaatakowanego (w przypadku naruszenia kodeksu gracze mogą zgłosić się do Członka Rady Ognia).
e) Zakazane jest informowanie graczy z poza klanu o zasobach klanu, ilości żołnierzy, fortyfikacji oraz kodeksie i prowadzonej polityki wobec innych klanów.
f) Każdy członek klanu musi godnie reprezentować klan.
g) Za złamanie kodeksu klanowego oraz niegodne Tallamar zachowanie Członkowie Rady Ognia mogą usunąć gracza z klanu.

5. Awanse i funkcje w klanie:
a) Dostępne są następujące rangi prestiżowe (które będą świadczyć o prestiżu i znaczeniu gracza w klanie):
- Rekrut
- Uczeń
- Sługa Płomienia
- Immakulat Ognia
- Wojownik Płomienia
- Weteran Ognia
- Mistrz Elrquel
- Najwyższy Mistrz Ognia
- Tallamar
- Książę Tallamar
b) Ponadto w klanie są następujące rangi funkcyjne - będą one odpowiednikiem funkcji jakie gracze będą piastować w klanie.
- Magazynier
- Ambasador
- Informator (tajny)
- Weryfikator
- Członek Rady Ognia
c) Kompetencje rang funkcyjnych:
- Magazynier- jest odpowiedzialny za zasoby i przedmioty należące do klanu. Powinien dbać o odpowiedni stan posiadania i zaopatrzenie członków klanu - w razie potrzeby uzupełniać niedobory poprzez zakupy z rynku. Powinien pozostawać w ścisłym kontakcie z rzemieślnikami.
- Informator - osoba podległa ambasadorowi. Jej zadaniem jest zbieranie informacji na temat klanów istniejących na Orodlin. Dozwolony jest każdy sposób ich zbierania nie będący szpiegostwem.
- Weryfikator - sprawdza kandydatów pod względem spełnienia stawianych przez klan wymagań (ptk.1 kodeksu) oraz zdawać swoje opinie Członkom Rady Ognia.
- Ambasador - odpowiedzialny za stosunki TE z innymi klanami, szukanie przyczyn i rozwiązywanie konfliktów.
- Członek Rady Ognia - najważniejsza funkcja w klanie. Członkowie Rady Ognia są organem decyzyjnym klanu. To oni wespół z przywódcą zarządzają klanem. O sposobie, w jaki są wybierani oraz czasie wyboru nowych Członków Rady Ognia decyduje przywódca.
d) Awanse rang prestiżowych - każdy z członków klanu, aby awansować musi wykazać się zasługami na rzecz klanu i Orodlin, być aktywnym, kreatywnym, lojalnym i oddanym dla swojego klanu. oraz spełniać następujące kryteria:
- Rekrut - rekrutem zostaje każdy nowy członek klanu. Aby nim zostać musi spełniać kryteria wstąpienia do klanu. Ranga "Rekrut" jest pozycją przejściową w klanie, w tym czasie rekrut musi znaleźć swojego opiekuna wśród członków klanu. Przez okres próbny rekrut musi wykazać się aktywnością, komunikatywnością i kreatywnością w życiu klanowym. Swoją postawą musi udowodnić swoją wartość i przydatność dla klanu Tallmaris Elrquel. Rekruci mogą swobodnie wypowiadać się na forum zewnętrznym i wewnętrznym. Ponadto mogą korzystać ze wszelkich dóbr i zasobów klanu, jednak nie znają jego zasobów (ilość fortyfikacji i najemników oraz złota i mithrilu).
- Uczeń - najniższa ranga w klanie. Po okresie próbnym rekruci dostają rangę w klanie "Uczeń". Aby móc zostać uczniem należy posiadać w królestwie Orodlin przynajmniej 1 punkt reputacji. Uczniowie posiadają pełne prawa w klanie oraz mogą pełnić wszelkie funkcje specjalne ( tzn. rangi funkcyjne).
- Sługa Płomienia - kolejne wtajemniczenie Tallamar. Aby zostać Sługą Płomienia należy mieć co najmniej wiek powyżej 50 w świecie Orodlin, a także posiadać przynajmniej 2 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Sługi Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Immakulat Ognia - następna ranga po Sługach Płomienia. Aby zostać Immakulatem Ognia należy mieć wiek powyżej 100 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 3 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Immakulata Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Wojownik Płomienia - kolejna ranga po Immakulacie Ognia. Aby zostać Wojownikiem Płomienia trzeba mieć wiek powyżej 150 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 4 punkty reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Wojownika Płomienia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Weteran Ognia - następne wtajemniczenie po Wojowniku Płomienia. Aby zostać Weteranem Ognia trzeba mieć wiek powyżej 200 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 5 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Weterana Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Mistrz Elrquel - kolejna ranga po Weteranie Ognia. Aby zostać Mistrzem Elrquel trzeba mieć wiek powyżej 250 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 7 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Mistrza Elrquel musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Najwyższy Mistrz Ognia - następna po Mistrzu Elrquel ranga w klanie. Aby nim zostać należy mieć wiek powyżej 300 w świecie Orodlin i posiadać przynajmniej 9 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Najwyższego Mistrza Ognia musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Tallamar - kolejna ranga po Najwyższym Mistrzem Ognia. Aby nim zostać trzeba mieć wiek powyżej 350 w świecie Orodlin, piastować funkcję w królestwie Orodlin (książę, poseł, sędzia itd.) i posiadać przynajmniej 12 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Tallamara musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
- Książę Tallamar - najwyższe stanowisko w klanie. Aby zostać Księciem Tallamar należy mieć wiek ponad 400 w świecie Orodlin, piastować funkcję w królestwie Orodlin i posiadać przynajmniej 15 punktów reputacji. Każdy kto chce awansować do rangi Księcia Tallamar musi wykazać się pracą na rzecz klanu.
e) Kolejne rangi klanowicz uzyskuje po kolejnych wtajemniczeniach (będą odbywać się rytuały - tzw. koniunkcje).
f) O awansach będą decydować Członkowie Rady Ognia - decyzja musi być jednomyślna. Awans będzie przyznawany za zasługi dla klanu i Orodlin, popularność.
g) W przypadku posiadania przez członka klanu mniejszej niż wymagana ilości punktów reputacji nie następuje degradacja. Zostaje jednak wstrzymana możliwość awansu na wyższą rangę do czasu ich uzupełnienia. Rada Ognia może jednak zrobić wyjątek i awansować klanowicza. W tym wypadku jest on zmuszony uzupełnić liczbę punktów reputacji do następnego ich przyznawania w Orodlinie.

Offline

 

#15 2008-03-05 20:30:03

Athan

Administrator

4447953
Zarejestrowany: 2008-02-07
Posty: 133
Punktów :   

Re: Regulamin klanu

Eldian "Góra Ephel"

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.procity.pun.pl www.kino.pun.pl www.narutoofpbf.pun.pl www.narutomojadroganinja.pun.pl www.rodowody.pun.pl